Søk i denne bloggen

søndag 7. oktober 2012

Butterfly chicken og ny grillcap

Var sugen på kylling så det ble kjøpt inn en på ca 2kg. Hadde lyst til å prøve butterfly chicken og etter litt googling fant jeg ut hvordan man gjør det. Skjærte ut ryggbenet, åpnet den og fjernet så brystbenet og trimmet vekk litt fett og slintrer.



Ny cap, laget etter Pjokken's spesifikasjoner :-)

Her ligger "sommerfuglen".

Har tatt av lokkholderen for å bruke det ene hullet til termometer.

Brukte sjelden den holderen da jeg syns lokket kom litt i veien. Legger det heller på benken.

Grei temp for å grille kylling. Men var nok litt for kjip med kull, så måtte ha på mer da det tidlig begynnte å dø ut.

P.g.a. at jeg måtte etterfylle kull tok det nesten to timer å  bli ferdig. Her er den snudd for å få sprøtt skinn.

Crisping.


Her med fruens gratinerte poteter og en maiskolbe som var så tørr og elendig at jeg er flau. Brukte resten av sausen jeg brukte på spareribsen her. Smakte nesten bedre nå etter tre dager i kjøleskapet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar