Søk i denne bloggen

onsdag 7. august 2013

Craycort støpejernsrist

Kjøpte en strøpejernsrist fra Craycort via amazon.com. Tunge greier og litt dyr frakt men en veldig grei sak. De fås i flere størrelser til forskjellige griller. (Til og med til gassgrill for de som har slike lyster...). Denne her er en 47cm Weber kullgrill.







Fin til å steke biff på. Holder fint på varmen og gir fine grillmerker. Er her tre løse "kakestykker" som kan løftes ut individuelt.








De selger også en slik lukket stekeplate. Den er flat på den ene siden og riflet på den andre.







                     
         
      Frokost på gang.







Den andre siden er riflet. Det løse håndtaket er kjekt til å løfte med, rote i kullet og skrape rent med. Den flate/riflede plata og håndtaket selges separat.








Risten kommer ferdig oljet. Men den må oljes før bruk. Bør brennes ren og rengjøres med stålbørste og oljes etter bruk. Hvis man ikke oljer etter bruk, vil den ruste. Men med rett stell blir den bare bedre og bedre. Som en gammel støpejernspanne.



2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg prøver å få tak i en slik grillrist til min 57 Weber, men jeg finner ingen som sender til Norge! Hvordan fikk du til det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker jeg fikk en telefon fra Amazon i England tror jeg. Ble spurt om jeg ville betale frakten eller noe. (Lenge siden). Men det gikk jo greit. Har du prøvd Grillhouse.se? Ser ut til at de kan sende med FedEx til Norge for 329 SEK. http://www.grillhouse.se/kassa/114715352

      Slett